FANDOM

Älmhult Edit

Älmhult var det fjärde stoppet på Tältrunk-turnén och troligtvis ett av de mer kända stoppen med tanke på att det är från denna plats Lennart fick inspirationen till videon "Lite berusad i Älmhult" som gav han en boost ej tidigare skådad vid den tidpunkt som videon laddades upp. I Älmhult spenderade Lennart sin tid på Sjöstugans Camping vid Bökhult men även vid torget i Älmhult.

Torget den 22 maj Edit

Klockan 16.49 anlände Lennart Bladh till torget i Älmhult på sin cykel lotsad av en tonåring bosatt i byn, även fast han anlände 11 minuter innan utsatt tid var Lennart den sista i sällskapet dit men det var som glömt när parterna lämnade för att cykla hemåt. Lennart erbjöds av ungdomarna på mat på pizzerian Jacobs Krog vid framkomst men han nekade och tackade för erbjudandet.

En diskussionsstund med olika ämnen följde sedan mellan Lennart och de åtta ungdomarna mellan 15 och 17 år med mycket inspiration från båda håll. Skolan och historia var de två största diskussionsämnen dock var sexuella frågor inget som togs upp alls. Lennarts intresse för svensk historia var tidigare okänd men efteråt är det svårt att glömma det. Runt klockan 17:00 blev det dags att lämna torget men först följde en autograf och fotostund för de 9 männen.

Sjöstugans Camping den 22 maj Edit

Lennart spenderade natten på Sjöstugans Camping i utkanten av Älmhult och här laddade han upp videon "Lite Berusad i Älmhult" där han pratade om "goa grabbar i Älmhult" som enligt Lennart själv var vettigast och hade koll på läget. På restaurangdelen i campingen drack Lennart sedan ett par öl på kvällen i gott sällskap, om vi tror Lennart iallafall.

Lennart lämnade sedan campingen tidigt på morgonen för att resa vidare söderut men det intrycket han gjorde är svårt att överträffa, om man inte är IKEA förstås.

Edit

Framtiden för Lennart i Älmhult Edit

Intresset för Lennart är nu mycket större än vad det var den 22 maj i Älmhult och åldersspannet sträcker sig mycket större än 3 år och experter tippar att Älmhult kommer ha den största uppslutningen gentemot sin population om Lennart skulle göra ett återbesök och om det skulle hända accepteras inte ett nej om mat erbjuds.