FANDOM

Hi again (/haɪ əˈɡɛn/) är en hälsningsfras som Lennart alltid, med få undantag, använder sig av i inledningen av sina youtube-videos. Frasen upprepas ibland som "Hi, hi again" eller "Hi, hi, hi again". Lennart har även sagt "Bye again" flera gånger. Detta för att undvika att det inledande "hi again" förväxlas med "high again" då Lennart inte förespråkar droger (med undantag för DMT såklart).

Särskilt intressanta hi-again Edit

Utveckling och spridning Edit

I sin början använde Lennart inget särskilt hälsningsfras, i de tidiga inläggen kunde man exempelvis höra Lennart experimentera med "good morning, again". Första gången uttrycket användes var den 16:e juni, men det efterföljande klippet innehöll istället ett "hello again", senare ett snärtigt "hello folks" och det lite mindre internationella "hej igen". Först i slutet av augusti 2016 bestämde sig Lennart för att satsa på det som kommit att bli hans signum: "Hi again".

Signumet kom ganska snabbt att bli synonymt med Lennart och ökade i popularitet hos mantisarna i och med att Lennarts popularitet ökade. Under 2017 kunde Lennart träffa på hundratals ungdomar under sin tältrunk-turné som använde hans hälsningsfras.

Parodier Edit

Många ungdomar tyckte att det var roligt att driva med Lennart och flera mantisar har gjort youtubeklipp på detta. Som en parodi på Hello av Adele. Även en låt har gjorts som en parodi med titeln "High Again" som syftar på att Lennart kan uppfattas som hög när han pratar om systemet. Det har diskuterats huruvida låten är ett försök att kapitalisera på Lennarts kändisskap.