FANDOM

Lennart menar att systemet bidrar till många dåliga produkter och lösningar. Istället är det bättre om en tribe arbetar med att ta fram innovationer där den bästa idén vinner. Vem som avgör vad som är den bästa idén är oklart, Lennart tar heller ingen hänsyn till vad som anses bäst är en högst subjektiv fråga och beror på behov.

Exempel på innovationer som skulle bli bättre enligt Lennart:

  • Rullskidor med hjul som klarar hård terräng: Lennart gillar att åka rullskidor off-road ibland, och då är det synnerligen irriterande att det inte finns en standard med hjul som klarar båda underlag. Han menar att den bästa lösningen skulle vara grövre hjul, även om den sannolikt skulle innebära sämre prestanda på asfalt (för de flesta andra). Det ska i sammanhanget tilläggas att denna produkt finns på marknaden.
  • Okrossbar mobilskärm: Lennart uppskattar inte att en skärm går sönder på mobilen. Detta är förståeligt och det finns en poäng i att göra mobiler stryktåliga. Även denna innovation finns dock redan på marknaden för de som prioriterar detta.
  • Dragkrok: Den bästa idén är att alla bilar utrustas med dragkrok, oavsett om man kommer att använda den eller ej.
  • En cykelkärra kombinerad med solceller: I vårt system tillverkas cykelkärror och solceller av separata företag. Men vad skulle hända om den bästa solecellstillverkaren istället samarbetade med den bästa cykelvagnstillverkaren och skapade en cykelkärra med solceller?
  • Tält som är av hög kvalitet och väldigt vattentåliga till ett mycket lågt pris.
  • Tennis på ett nytt sätt