FANDOM

Lennart försökte i februari 2017 ta ett lån på 15 miljoner kronor. För dessa pengar skulle Lennart skapa en stamGotland. Han var också mycket intresserad av att köpa en segelbåt för pengarna.

Den 10 februari befinner sig Lennart vid en dator på Hemse bibliotek. Han har fått ett erbjudande om att låna 15 miljoner kronor från en person i Frankrike. Inte mycket är känt om denna person, men eftersom det är sällsynt att få låna pengar utan vare sig tillgångar eller inkomst så är detta ett mycket lukrativt erbjudande för Lennart.

Hghg

Lånehandlingarna inkluderat med frimärken som bara är att skriva ut och skicka in.

Enligt lånehandlingarna med clipartbilder måste dock Lennart betala knappt 4000 kronor efter lånet är genomfört. Detta i anslutning till det mycket fördelaktiga erbjudandet borde väcka misstankar, och Lennart själv frågar sig hur sannolikt det här skulle vara hos en vanlig bank.

Lennart slår dock till och anger den 14:e februari att han nu har 15 miljoner på ett onlinekonto. Han tolkar detta som att mantisarna har visat sin kraft och dragit ner byxorna på the new world order "så det bara skriker om det". Tyvärr visar det sig att Lennart inte har fått lösenordet till onlinekontot och kan därför inte få tillgång till pengarna. Lennart tolkar detta som att Mantisarna prövar honom.