FANDOM

Stilig herre i kostym

"Pressbild" på Lennart, 24e Maj 2015.

Maxresdefault (1)

Bokstavligen det första resultatet om man bildgooglar "Lennart Bladh".

Historia

Mats Lennart Bladh är en 55-årig man som spenderar sina bästa och sista dagar på att kriga mot systemet (Kriget mot Systemet), b.la. Tältrunk-turnén.

I Lennarts tidigare liv var han en gift familjefar som arbetade som idrottslärare. Lennart skilde sig 2014 av okända skäl.

Den 24 maj 2016 lade Lennart upp videon Introduction på sin YouTube-kanal. När videon fick publicitet på Gotland började Lennart att lätta på tyglarna genom att ladda upp mer frekventa videos på diverse gym och strandbesök. 

När eleverna på skolan hörde om Introduction-videon så spreds den vidare till andra elever och lärare. Detta resulterade att Lennart fick sparken som gympalärare och blev bannlyst på majoriteten av alla gym och sporthallar på Gotland.  

Lennart tycker att det nuvarande systemet är dåligt eftersom att kvinnor är förtryckta till den grad att de inte vågar bejaka sin sexualitet. Han tycker även att det är fel att folk blir upprörda när han oväntat skickar bilder på sitt könsorgan. 

Lennart tycker därför att vi behöver ett nytt system, ett system där kvinnor tar beslut och är dominanta och inte förtryckta som i det nuvarande systemet. Därför startade han partiet "Manligt Initiativ" som ska motarbeta det gamla systemet med hjälp av nya tankar och ideologier. Partiet ligger för närvarande på is och kommer förmodligen aldrig dras igång. 

Händelser

Boende

Lennart bor sedan September 2017 hemma hos sin mamma där han ägnar sina dagar åt att lyssna på konspirationsteorier på Youtube, utöva meditation, äta dyr vegansk mat på mammans bekostnad. Lennart betalar självfallet ingen hyra då hans ekonomi nådde botten i början av Oktober 2017, i utbyte så får mamman lyssna på Lennarts teorier om det ena och det andra som plåster på såret.
IMG 1752

Lennarts f.d. lägenhet i Klintehamn, fotograferad 2017-07-23.

Innan Lennart bodde hos sin mamma så levde han mellan perioden 20 april 2017 – September 2017 i en husvagn med förtält. Husvagnen stod först på Tofta camping där Lennart också var folkbokförd (till campingens ägares stora förtret). Efter avhysningen från Tofta forslades husvagnen till Farstanäs camping där han bodde i någon vecka innan han återigen blev avhyst från platsen. Till sist ställdes husvagnen på en långtidsparkering vid Eklundnäs camping där den fortfarande står. Det är dock förbjudet att bo på långtidsparkeringen vilket ledde till bilköpet (se nedan). Lennart bodde i en kort period då i ett tält tills han flyttade in hos sin mamma.

Fordon

Lennart köpte i Juli 2017 en Mercedes på Blocket för 10.000:- för att kunna frakta sin husvagn. Bilen såldes som "Gör det själv"-bil utan dragkrok. Lennart ignorerade båda dessa faktum och samtliga råd mot att köpa bilen. Bilen blev skrotad en vecka senare.

Motgångar

Kvällen den 5 augusti i Vretstorp fick Lennart besök av tre killar som misshandlade honom, stal hans pass och krossade bilens samtliga rutor. Lennart lämnade sin bilnyckel till en skrothandlare som tog hand om bilen gratis åt honom. Den 8 augusti hamnade Lennart i bråk med en fritidschef vid Djupadalsbadet i Kumla.

På Lennarts födelsedag den 7:e april 2017 utförde reptilerna ett terrordåd i Stockholm riktat mot Lennart.

Lennart står i dagsläget åtalad för sexuellt ofredande genom att ha gett det manliga initiativet. Rättegången var planerad till den 19:e september 2017, vad som blev av den är ännu oklart.

Ekonomi

När Lennart hade sålt lägenheten till den polska kvinnan så fick han 200.000:- att röra sig med. Pengarna gick till delar av hans skulder på cirka 100.000:-, husvagn för 20.000:-, bil för 10.000:-, cykelvagn, solpaneler och samt levnadskostnader för Tältrunk-turnén.

Lennart lever fr.o.m 2018 på existensminimum och får inte någon form av bidrag eftersom att han inte uppfyller kraven (söker inga jobb). Lennart skyller på att ingen kommer vilja anställa honom ändå, eftersom man inte kan hitta någonting bra om honom på Google.

I februari 2017 fick Lennart ett lån på 15 miljoner kronor, men dessa pengar var på ett onlinekonto som Lennart inte hade lösenordet till.

Konspirationsteorier

Lennart är väldigt glad i alternativ fakta och konspirationsteorier. Han sväljer alla teorier som nämner någonting negativt om systemet.

Lennart har under en tid trott att utomjordingar vid namn Mantisar har kommunicerat med honom via av sociala medier och blinkande lampor. Under senare tid har Lennart börjat kalla Mantisar för utvecklande människor och inte utomjordingar.