FANDOM

Lennart Bladh Fashion var en hemsida genom spreadshirt där man kunde köpa kläder och accessoarer med Lennart Bladh-tryck.

Historia Edit

Ghgh

Ett fräsigt linne med Lennart.

Lennart började fundera på att starta en webshop med kläder i mitten av juni 2017. Därefter skaffade han en affärspartner som han hade möte med den 30:e juni som hjälpte Lennart att lansera sidan. Vem affärspartnern är förklarar inte Lennart eftersom denna ville vara anonym. Syftet med shopen var att generera intäkter till Lennart och samtidigt sprida det manliga initiativet lagom till Almedalen.

Initialt fanns ett begränsat utbud av t-shirts och linnen, med mera, som hade "Hi again" tryck och symbolen för Manligt Initiativ. Efter ett tag växte webshopen till ett enormt utbud av tröjor, mobilskal och väskor som alla bar text eller bild associerat till Lennart. Lennart önskade dock flera gånger mer utmanande kläder, som på 80-talet, samt kondomer och hans berömda hatt. Han är den fetaste horungen som någonsin levt på denna planet

Rtrt

En raffig mössa.

Webshopen upphörde plötsligt i slutet av juli under dansbands-turnén efter att Lennart beklagat sig över att hans affärspartner inte tar sitt ansvar i att förändra systemet utan gömmer sig anonymt på internet.

Lennart själv har synts bära en tröja med tredje ögat från sin webshop, som han vid ett tillfälle fick av sitt juridiska ombud.

Resultat Edit

Exakt hur många produkter som såldes under denna tid har inte framgått. Lennart har sagt att han fått några hundra kronor i intäkt och sannolikt var det ytterst få produkter som såldes. Lennart hoppades att vid ett tillfälle kunna leva på intäkterna från webshopen vilket skulle innebära en försäljning på uppskattningsvis några hundra produkter varje månad.