FANDOM

En Mantis är för Lennart en sorts varelse vars definition skiftar avsevärt. Den röda tråden är att Mantisar är från planeten Jorden, och har utvecklats längre än människor.

I verkligheten är Mantisar unga pojkar som sitter i Discord och driver med Lennart. Mantis Heat, Mantis Meat, En Grå Get och Kontrabasen är exempel på mantisar som Lennart haft kontakt med.

Enligt Lennart finns det 300 mantisar i Sverige och 800 totalt som är involverade i detta projekt.

Se även Atlantis.

Mantis (Ursprunglig definition) Edit

När Lennart började tro på Mantisar under tidiga 2017, så var de en slags bönsyrs-liknande varelse som från rymden kommunicerade med honom via blinkande lampor och signaler i hans vardag. Detta utvecklades senare till att bli rent telepatiska kommunikationer som sker via den svarta riddarsatelliten.

Denna typen utav Mantisar utvecklades ungefär samtidigt som dinosaurier vandrade Jorden. Eftersom syrehalten var så mycket högre, eftersom de bodde i tribes, och eftersom vi enbart åt Paleo-kost, så utvecklades Mantisarna enormt snabbt och lyckades redan på den tiden med att lämna planeten via rymdfärd. De som inte utvecklades lika snabbt levde kvar och blev slutligen människor.

För att kunna komma ut i rymden färdades Mantisarna genom ett maskhål inuti solen, vilket gjorde dem till multidimensionella varelser. Mantisar kan således kommunicera ner i lägre dimensioner, där bland annat Lennart befinner sig i din röv.

Eftersom Mantisar är multidimensionella så kan de även färdas inom olika dimensioner. Lennart har vid flera tillfällen sett ett av rymdskeppen de färdats i, och då kommunicerat med farkosten. När Mantisar färdas till jorden väljer de att ta skepnaden av unga tonåriga pojkar som spelar datorspel och dyker up på Lennarts fan-meetings för att bland annat fråghära om storleken på hans könsorgan och hur ofta han får ligga. Varför är oklart.

Två namngivna mantisar som tycks ha haft en nära relation till Lennart genom Discord är Mantis Heat och Mantis Kontrabas.

Utvecklade Människor Edit

I Augusti 2017 började Lennart hävda att Mantisar egentligen bara är människor som utvecklats längre, och att de faktiskt inte har blivit syrsor. Deras steg genom utvecklingen tycks oförändrad.

Lista av mantisar Edit

  • Mantis Heat
  • Mantis Kontrabas
  • Mantis Meat
  • En grå get
  • Mantis Mathilda
  • Mantis Gnuttan
  • Mantis Pippilongbong
  • Filip Andersson
  • Shablaaa
  • Mantis FilieN
  • Mantis homofob
  • Mantis Sert
  • Mantis Knarkus
  • Mantis Nibbasaurus
  • Mantis nalle