FANDOM

Mats

Mats Bladh i videon "Hi I am Mats. Lennarts Twinbrother. Help me!", där han pratar om sin broders teorier.

Mats Bladh, inte för att förväxlas med Lennart Mats Bladh, är en fiktiv karaktär, spelad utav Lennart själv. I denna video avslöjar Lennart att både Mats och Gunilla är fiktiva.

Mats är Lennarts tvillingbror, och är därmed nästan identisk till utseendet. Han är en väldigt högljudd kritiker av sin broder, och har flera gånger anklagat Lennart för att vara tokig, från vettet, eller helt enkelt galen. Mats är inte heller en följare av varken Lennarts eller det nuvarande Systemet, utan följer sin egen väg.

Utseende och sätt att vara.Edit

Mats klädstil har varierat från video till video. Ibland är han klädd precis som Lennart, ibland som Lennart med hatt, och ibland som Lennart med träningskläder och höstjacka.

Hans röst har också varierat. Några enstaka gånger har han låtit precis som sin bror, men oftast har han uttal varit väldigt övertydligt, med stora munrörelser och breda ansiktsuttryck. Vissa har observerat olika tics som påverkar hans ansikte, såsom grova leenden, samt att han kisar med ögonen.