FANDOM

Slaget vid Djupadalsbadet skedde den 8 augusti 2017 mellan Lennart och fritidschefen vid Djupadalsbadet i Kumla (möjligt att även polisen deltog vid ett senare skede).

Summering Edit

Lennart befinner sig på Djupadalsbadet för lite rest and relaxation efter de omtumlande händelserna i bland annat Vretstorp och Hallsberg. I vanlig ordning kan camsex inte vänta utan Lennart drar igång mobilen och råkar få upp en kurvig rumpa som först ser feminin ut men snart visar sig tillhöra en man, vilket visas då vederbörande vänder andra sidan till varvid Lennarts stånd genast säger adjöken. Upphetsad och frustrerad börjar Lennart istället skicka meddelanden till Sara och kan till slut inte hålla sig utan skickar oombett en "film med ett sprut" i "terapisyfte". Allt detta meddelar han muntert i ett videoklipp han publicerar strax därefter när han ligger och myser i solen på gräsmattan utanför badet efter att också ha åkt vattenrutschkana ett halvt dussin gånger för att träna upp sitt tredje öga. Vad Lennart inte räknar med är att i samma stund som detta klipp publiceras, börjar människor på Flashback diskutera innehållet varav flera bestämmer sig för att omedelbart kontakta badet med varning om att de har en onanist på området. De återkopplar snart i Flashback-tråden när så skett och det ska snart visa sig att det haft effekt. Några ögonblick senare dyker det kortaste klippet hittills upp på Lennarts YouTube - ett dramaturgiskt mästerverk blott sex sekunder långt där en grönklädd herre med bister uppsyn och titeln fritidschef ses konfrontera Lennart, som just ryckts upp med rötterna där han låg i godan ro och lapade sol. Spänningen ligger i luften. Fritidschefen är måttligt road av Lennarts försök till name and shame och man hinner precis se hur han tar tag i mobilen innan klippet bryts, dock inte innan Lennart i stridens hetta hinner klämma in ett Hi again.

Efter tre dagars radiotystnad och en massa spekulationer kring vad som har hänt så framkommer att Lennart efter klippet, numera off-grid, åkt till Göteborg för att träffa Sara, vilket senare resulterat i övermanning och en natt i poliscell varefter två bilder dyker upp på Flashback där man ser Lennart utvisas ur Göteborg, i färd med att resa vidare till Stockholm från centralstationen. På en av bilderna tycks man se att slaget vid Djupadalsbadet kan ha satt sina spår i form av bland annat blåtiror.

Konsekvenser Edit

Efter slaget var det länge tyst på Lennartfronten utan nya klipp eller kommentarer på YouTube då han förlorade sin mobiltelefon i samband med slaget. Trots vittnens uppgifter om ett handgemäng av bibliska proportioner, var krafterna långt från slut och aktiviteterna intensifierades i Göteborg redan senare samma dag - aktiviteter som resulterade i rättegången den 7 juni 2018. Ytterligare uppgifter har florerat kring anmälan om ringa misshandel och skadegörelse med oklar målsägande och polisen sägs ha stått parkerad utanför badet i samband med slaget. I en artikel om slaget i na.se beskriver fritidschefen, Håkan Hultberg, händelseförloppet. Några citat:

- Jag fick mail och tips av våra besökare om att det fanns en man på badet som spelade in och direktpublicerade filmer på nätet. I filmerna pratade han om gäster på badet på ett olämpligt sexuellt vis och jag beslutade att vi skulle be mannen att lämna badet. Han hade lagt upp filmerna löpande på nätet under dagen, så vi kunde se vad han gjort och pratat om. De innehöll sådant material som vi på badet inte vill förknippas med.

– Jag såg att han hann la ut en kort video där man kan tro att jag slår till honom. Men det enda jag gör är att jag föser undan kameran då jag inte ville bli filmad, då han var aggressiv.

Då Lennart nu är på fri fot utan att ha gjort några nya uppdateringar på YouTube eller andra sociala medier finns möjligheten att han förlorat sitt viktigaste verktyg, mobilen.